tirsdag 13. juli 2010

Lite kamera(t)slig oppførsel

I natt var det VÆR. Tror ikke jeg noen gang har sett så voldsomt tordenvær og et så kraftig regnskyll. Men jeg ELSKER det. Litt skummelt og veldig gøy.

Som en del vet, er jeg veldig glad i å ta masse bilder. Geir og jeg har vært på mang en fototur rundt om i vår by (ikke i Barcelona). Noen ganger får man bra bilder, andre ganger får man ikke bra bilder. Men det viktigste er å ta MANGE bilder, for da er sjansen for at man får 2-3 blinkskudd stor, eller i alle fall større enn om man bare hadde tatt kanskje 20 bilder. Da får man kanskje bare 0,2-0,3 bra bilder, og det er jo nesten like mye som null, og kan uansett ikke benyttes til noe annet enn tull. Og vi har ikke tid til noe mer tullball nå, Arnold!!

I natt tok jeg ca 150 bilder... Så er det store spørsmålet hvor mange bra man fikk. Der vil jeg igjen påstå at alt er relativt. Det meste av det vi så av lyn i natt (siden er det så vanskelig å ta bilde av torden, valgte jeg å ta bilder av lynet istedet..) var oppe i himmelen. Det betyr at man ikke nødvendigvis ser striper, men mer som en blits. Det er kult nok, det, men blir jaggu mye kulere om det kan sammenlignes med et "normalbilde" om man kan være så vågal å bruke et sånt ord. (Jeg kunne det.)

Så etter mye om og men, skal dere få se litt av det jeg klarte å fange. Dere må selv avgjøre hvilke av bildene som er bra alene, sammen med andre, eller ikke i hele tatt. De som mener at bildene ikke er bra, kan forresten la være å mene noe. For så lenge det ikke er positivt for meg, kan det være det samme.








Noen av dere som leser bloggen min, vil nå kanskje ha tenkt tanken; hvorfor har hun laget den overskriften. Og hvis ikke tenker dere det i alle fall nå. Og da må det være på sin plass og gi dere en skikkelig forklaring. Det hadde seg sånn at da jeg skulle laste inn bildene fra kamera til data'n møtte jeg på mange uforklarlige utfordringer. Kamera hadde rett og slett ikke lyst til å gi fra seg mer omtrent 24 av de ca 148 bildene. Prøvde en gang til, da ville h*n gi fra seg omtrent 46. Det var jo bedre, men ikke nok. Så til slutt tok jeg ut hele minnekortet og stappa det inn i data'n. Da var det plutselig over 163 bilder... Merkelig, men greit når det blir flere og ikke færre bilder i alle fall... Derfor ble det hele en ganske lite kamera(t)slig oppførsel! Så vet dere det.

5 kommentarer:

  1. Fine bilder - elsker selv tordenvær og kraftig regnskyll. Var faktisk ute på vei hjem da det begynnte.. ble klisssss våt. hehe..

    SvarSlett
  2. åhh - det er rått herlig !

    SvarSlett
  3. hvis du toner ned lysstyrken på det 3. nederste bildet tar jeg det gjerne på lerrett!!

    Kennypoik

    SvarSlett
  4. Ja, det tredje nederste var nyyydelig!

    SvarSlett
  5. Har forsøkt å justere litt. Men blir ikke mye bedre med mitt enkle program. Får alliere meg med noen som har skikkelige programmer.

    SvarSlett