torsdag 25. mars 2010

Merkelige fenomener

Et merkelig fenomen er barn. De kan si de herligeste ting, eller de dummeste ting, eller de ærligste ting (de var kanskje det samme??), eller så kan de være helt blåst for innspill.

Gårsdagens første merkelige fenomen spiller på et av mine forrige innlegg, ja nettopp. Det om MENN og SVIN. (Uten sammenligning utover hva du selv tenker.....) Hvis du har lest den, kan du trygt forstå hva jeg nå skal fortelle. Altså snakker vi om Marsvin. I timen i går kom en av de andre guttene i klassen min bort til meg som sa;




"Anja, Anja! Marsvin, Marsvin, ikke sant ikke sant??"




Gutten ser på meg med et STORT smil om munnen, og blunker lurt. Så begynner han å forklare;




"Du vet, ... menn er fra Mars, ikke sant? Og svin, ikke sant? Marsvin, ikke sant? Heheeh" (nervøs latter)





Jeg er faktisk usikker på hva som var poenget hans. Jeg skjønner at han nok hadde forstått hvorfor jeg synes det var morsomt. (Ja; gutt - to dager for å fatte en vist - konklusjon = ny rekord?) Jeg lurer nemlig på om han forsøkte seg med en annen morsomhet samtidig. Det var noe med Venussvin, men det ble litt borte for meg, for jeg ble så satt ut av at denne gutten kom opp til meg, helt uforberedt med et utsagn som ikke kunne bli noe mer enn en kommentar fra hans side. For hva skulle jeg sagt? Nei, jeg blir nok litt revet med noen ganger. Men denne gangen lot jeg meg stoppe. Og det var muligens like greit.


Gårsdagens andre merkelige fenomen er noe man ofte kan oppleve, men ofte glemmer ofte like fort. Da jeg var på vei hjem fra barnehagen til lille niese, havnet jeg bak en politibil. Foran den lå den en vanlig bil. Den vanlige bilen ble SÅÅÅ redd da han så onkel politi at han la seg mellom 10 og 20 km/t under fartsgrensa på 80 km/t. I og for seg er det bedre å kjøre for sakte enn for fort (selv om det ofte blir sistnevnte på meg). Men det får da være grenser. Vanligvis er dette en strekning der MANGE kjører hjem fra jobb mellom 16 - 17. (Som overalt.) Og vanlig "fartsgrense" på strekningen fra avkjøringa og til oss går det jevnt i 100 km/t. Så kommer det altså en luring, som sikkert HYLTE; MAMMA, da han så onkel. Han skulle vise seg å lage lang kø bak seg, rimelig raskt. Det må ha vært opp mot 15 biler i rekka, da jeg svingte av mot oss. Og det er ikke SÅ lange strekningen, så på en måte var det imponerende. Vanligvis vill jeg kjørt forbi en sånn tulling, men det blir litt sært å bryte loven, og kjøre forbi en politibil i samme slengen. Til og med for meg.



Men dere; jeg kan forstå at man kanskje bør være flink å ligge i fartsgrensa når onkel er i nærheten. Men det får da være grenser for hvor forsiktig man skal være!!



Til konklusjon; det er mye merkelig i verden. Og heldigvis for oss!!







---

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar