onsdag 31. mars 2010

Ingenting er som PÅSKETUR! (Ø. Sunde)

Ok. Så er vi på påsketur. Vi har kjørt hele veien inn til Hamar, sammen med resten av østlandet. Her er det nemlig TG, og det var en smule mer trafikk enn først antatt. Men uansett: nå er vi er og det blir bra. Har allerede vært og spist lunch med mine kjære Solveig og Smartin. Så sjekket vi inn på hotellet. Etterpå skal vi ut og spise middag og drikke oss sannseløst fulle. I alle fall såpass at vi får det veldig gøy sammen. Men sist jeg sjekka skulle ikke det så alt for mye til. *ler*


Så vi skal altså gjøre Hamar uttrygg. Men først fikk jeg høre at jeg hadde skuffet Solveigen min. Jeg har nemlig lagd middag til henne og glemte halve retten... Så da ble det bare "midd" eller "dag". Ingen av delene er å foretrekke isolert sett (som middagsrett). Men det ble godt assa.


Jeg skulle altså lage moussaka. Og jeg bruker ikke aubergine, men poteter. Men det står ingenting om når man skal ha potetene oppi, i oppskriften. Så jeg glemte dem helt. Det ble ikke mousakka, men kjøttdeig med ostesaus. Det smaker ikke så mye av poteter, så ingen hadde lagt merke til det, om jeg ikke hadde overreagert (som vanlig).

Så fikk jeg forresten streng beskjed av Solveig om å bruke opp resten av gavekortet jeg fikk av henne til jul. Og i dag har vi gjort det. Jeg tør ikke sånne ting, for det var bare 2,- kroner igjen. Og jeg fikk selvfølgelig bekreftet at jeg burde være reddere enn reddest. (Blir nesten påskekrim, dette her.)

Vi var på Vita og handlet litt småting. Vi måtte selvfølgelig sjekke hvor mye som var på kortet, og da må du visst dra det og trykke på spørsmålstegnet. (Som om jeg vet hvor det er liksom.) Omsider fant dama ut at hun kunne vise oss hvor det var. Flott.
"Da betaler jeg med de 2 kronene først, jeg."
Kassadama bare ser dumt på oss... Til slutt utbryter hun:
"Da må du jo trekke kortet, da!!" (Hadde allerede trukket kortet 4-5 ganger.)

Det blikket vi fikk der, var ikke pent. Hun var tydelig brydd av de dustene som kom inn i hennes butikk og brukte penger!! Da måtte hun jo jobbe!!! (Krise!!!)

Men Hamar er en hyggelig by, altså! ;)



GOD JUL, nei.. GLAD PÅSK!!




---

(Og i morgen skal vi svinge innom Vikingskipet og si hei til Dix Raymond alias Smiley.)



___

1 kommentar:

  1. For en utrolig bra kveld dette har vært :) Digger digger dere! *Solveig smiiiler*. Du har glemt å skrive at grunnen til at jeg ble skuffet var fordi du ikke hadde nevnt potet-mangelen i bloggen din, og IKKE at du faktisk glemte dem i maten. Det var bare hysterisk morsomt! ;)

    Jeg glemte å si det i dag, men de damene på Vita Torghjørnet har faktisk rykte på seg for å være sure :P

    Takk for en toppers kveld snuppelura. Love you, masse!

    SvarSlett